Sunday, October 4, 2009

Best ever Raya

pagi raya yg Indah
Dah lama tak singgah kat blog sendiri.....dah berhabuk blog ni,bkn tak nak singgah tapi sblm puasa n puasa hari tu aku sibuk sgt menjahit.

Tahun ni aku beraya di Kemaman,memang best giler....semua adik beradik aku balik beraya di kemaman...kita org dah berbincang bila tiba giliran beraya di kemaman kami berkumpul adik beradik...bila time umah mertua tahun depan just tinggal Kak CT sekeluarga je temankan mama n abah...tapi tahun 2011 kami akan berkumpul kembali...

Memang puas hati aku balik beraya tahun ni,my hubby pun suka habiskan masa cuti raya dia kat kemaman...kami balik hari khamis sblm raya sabtu lepas raya baru blk KL.

Kata my hubby ni la raya pertama dlm hidup dia 4 hari berturut2 dia berjalan,katanya dulu ms blm kawin raya pertama je pg jln2,lepas tu duk umah jer....tu la suasana raya di KL.memang tak best aku dah rasa tahun lepas.

Ni gambar kami sekeluarga pagi raya,bukan senang nak kumpul ramai2 amik gambar mcm ni....

Tahun ni baru dia tahu I have a big famly,raya pertama kami di kemaman,raya kedua di Paka,raya ke 3 di kuantan n raya ke 4 di Dungun.puas hati kami beraya...tu blm blk Kg abah lg tu...huhuhu

Kat kemaman dah jadi pekara biasa pagi raya ada sate,tapi kat KL ni dia org pelik pagi raya ada sate....bagi aku lg la pelik kalu ada kuah kacang tapi tak de sate,pelik pelik
Bila kawin dgn org luar,mcm ni la kita akan rasa budaya org tak sama dgn budaya kita..tapi kena la biasakan diri,dah lumrah hidup...huhuhu

Apa2 pun aku memang puas hati beraya tahun ni

No comments:

Post a Comment